پنجشنبه 23 آذر 1396   16:52:49

اخبار

آرشیواخبارRSS

معرفی دفتر

مـعرفـی دفتر بازرسی،مدیریت عـملـکرد و امـور حـقوقی
 
با عنایت به تکالیف سنگین تعیین شده در آئین نامه اجرایی مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشوری ( موضوع موافقت نامه شماره 4225/43327مورخ 12/1/89 کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک) ازقبیل استقرار نظام پاسخگویی درسطوح سازمان، مدیران و کارکنان ، جمع آوری اطلاعات، تحلیل داده های عملکرد، تدوین گزارش خود ارزیابی، ایجاد سامانه جامع نظام مدیریت، پیگیری و اجرایی نمودن آئین نامه مبارزه با رشوه دردستگاه های اجرایی، انجام ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی، ارزیابی استانداری ها ، فرمانداران و بخشداران، مأموریت استانی با هدف بازبینی و نظارت بر خود ارزیابی انجام شده، پاسخگویی به شکایات واصله در راستای طرح (سامد) و مواردی از این قبیل و همچنین با استناد تبصره ذیل جزء (ح) ماده (1) همین آئین نامه که واحـد بازرسـی ، مدیریت عملکرد و امـور حـقوقـی را مکلف نموده تا تحت نظارت بالاترین مقام دستگاه نسبت به استقرار و اجرای نظام مدیریت عملکرد مبادرت نموده و بمنظور ارتقاء سطح کیفی در ارائه خدمات و رفع تنگناها وایجاد تسهیلات لازم برای رفاه مردم و رسیدگی به مسائل فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی، اقتصادی و . . . بهره مندی از تجارب سایر همکاران حوزه ستادی و استانداریها نایل گردیم. اداره بازرسـی ،مدیریت عملکرد ، امــور حـقـوقـی در استانداریها از جمله بخش هایی می باشد که بیشترین مراجعه و مواجهه حضوری وغیرحضوری مردمی را بخود اختصاص می دهند و به همین جهت دردست داشتن آماری ازعملکرد آنها می تواند درتعیین وتبیین مشکلات و درخواست های مردمی درهر منطقه از کشور عزیزمان راهگشا بوده وبکارگیری این اطلاعات می تواند زمینه مناسبی برای برنامه ریزی های واقع بینانه در منطقه باشد.

شرح وظایف

1- ایجاد هماهنگی وتبادل اطلاعات با واحد های بازرسی و پاسخگویی به شکایات واحدهای استانی  دستگاه های اجرایی مستقر به منظور حسن انجام وظایف محوله و ایجاد هماهنگی لازم درخصوص پاسخگویی به شکایات.

2- استقرار نظام مدیریت عملکرد واحدهای ستاد استانداری و فرمانداری ها وبخشداری ها مشتمل بر ارزیابی عملکرد سازمان، مدیریت وکارمندان بمنظور تحلیل عملکرد آنها و تبیین نتایج ارزیابی وارائه پیشنهادهای اصلاحی وتهیه گزارش.

3- ارتباط مستمر با مرکز مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور به منظور هماهنگی در نحوه استقرار نظام مدیریت عملکرد در استانداری.

4- تنظیم برنامه بازرسی موردی و دوره ای واجرای آن ازطریق بازرسی های مالی و اداری.

5- انجام همکاری های لازم با گروه های بازرسی ونهادهای قانونی کشور بمنظور حسن انجام وظایف محوله وایجاد هماهنگی در این زمینه.

6- تنظیم گزارش از نتایج بازرسی های انجام شده و ارسال آن برای مراجع ذیربط.

7- دریافت و بررسی شکایات کتبی مراجعین ازکارکنان و واحدهای تابعه استانداری و دیگر ادارات وتهیه گزارش جهت مقامات مافوق.

8- رسیدگی به شکایات ارزشیابی شوندگان وتهیه گزارش جهت ارائه به شورای ارزشیابی به منظور صدور رأی قطعی درموارد اختلاف.

9- برنامه ریزی و اجرای ارزشیابی سالانه کارکنان استانداری و واحدهای تابعه .

10-بررسی پیرامون صحت و یا سقم موارد مورد شکایت و پیگیری دراین زمینه جهت احقاق حق شاکی و صدور پاسخ کتبی به منظور اطلاع شاکی از نتیجه رسیدگی به شکایات.

11- بررسی و پاسخگویی به شکایات و تقاضاهای مردم که از طریق نهاد ریاست جمهوری، سازمان بازرسی کل کشور ، وزارت کشور و دیگر ارگان های مسئول ارجاع می گردد.

12- تهیه پیش نویس تصویبنامه ها و آیین نامه ها واساسنامه های لازم در ارتباط با استانداری و واحدهای تابعه      ( فرمانداری ها ، بخشداری ها و ...) و ارائه به مرکزمدیریت عملکرد،بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور برای سیر مراحل تصویب.

13- تنظیم واظهار نظر دربارة متن قرارداد های استانداری و واحدهای تابعه با اشخاص حقیقی و حقوقی.

14- بررسی و اظهار نظر نسبت به پیش نویس لوایح، تصویبنامه ها و آیین نامه ها واساسنامه های واصله از مرکزمدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور.

15- عضویت و شرکت در جلسات ستاد تحول اداری، ستاد ارتقاء سلامت نظام اداری و کارگروه مبارزه با فساد و رشوه خواری استان.

16- طرح و پیگیری دعاوی حقوقی و کیفری استانداری و دفاع از آن در مراجع قانونی.

17- معاضدت قضایی ( اعم از طرح دعوا ،دفاع از دعوا، تهیه لوایح و مشاوره ) مدیران و کارکنان استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها درخصوص دعاوی مرتبط با انجام وظایف اداری آنان در کلیه مراجع قضایی، اداری ومحاسباتی.

18- همکاری با مرکز مدیریت عملکرد ،بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور درخصوص کلیه دعاوی که در مرکز علیه استانداران، فرمانداران یا نهادهای مذکور طرح و یا از سوی آنان علیه اشخاص، دیگر مطرح می شود.

19- انجام امور ثبتی ومستندسازی اموال منقول و غیرمنقول استانداری وطرح دعاوی مالکیت و تصرف و متفرع بر آنها و تملک اراضی و اماکن مورد نیاز براساس قوانین موجود برای استانداری و واحدهای تابعه.

20- تهیه و تنظیم گزارش های حقوقی مورد نیاز استاندار و واحدهای مختلف استانداری، معاونین و سایر مسئولین ذیربط و اظهار نظر مشورتی دربارة کلیه مسائل حقوقی و قضائی استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها.

21- اظهارنظر وارائه راهکارقانونی مناسب نسبت به مسائل حقوقی واستعلامات مطروحه از استانداری، فرمانداری ها، بخشداری ها، شوراها و شهرداری ها.

22- پیشنهاد انجام مطالعات و تحقیقات و برگزاری نشستهای حقوقی، ارتباط با مراکز علمی و استفاده از استادان و مشاوران حقوقی برجسته ومجرب، در راستای وظایف ومأموریت های استانداری به واحد های ذی ربط در استانداری.

23- اظهار نظر نسبت به وضعیت اجرای قوانین و مقررات موضوعه وارائه گزارش لازم به مقامات ذیربط.

24- ارتباط مستمر با مرکز مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور وارائه گزارش نوبه ای و سالیانه جهت هماهنگی امور مربوطه.

25- انجام سایر امور حقوقی و شرکت در جلسات وکمیسیون های مختلف که از سوی مقامات مافوق ارجاع می گردد.

چارت تشکیلاتی

چارت سازمانی

خدمات و فرآیندها

مراحل انجام کار در سیستم سامد(سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت):

1- تماس شخص با کارشناسان سامد(تلفن111).
2- ثبت نمودن درخواست یا شکایت در سیستم سامد.
3- ارجاع دادن درخواست و یا شکایت به دستگاههای اجرایی با توجه به موضوع.
4- پاسخ دستگاه و ثبت آن در سیستم سامد.
5- تماس شخص با تلفن 111 و اخذ پاسخ.

قوانین و مقررات

شعارسال

گزارش تصویری

تعداد بازديد اين صفحه: 5306
تعداد بازديد کنندگان سايت: 3076556 تعداد بازديد زيرپورتال: 5313 اين زيرپورتال امروز: 25 سایت در امروز: 5807 اين صفحه امروز: 22
مجری سایت:شرکت سیگما